Thursday, December 5, 2013

کیک مخملی غذای شیطان DEVIL Velvet FOOD CHOCOLATE CAKE




 من اونقدرعاشق شکلات هستم که خیلی سریع یه کیک شکلاتی مرغوب و خوشمزه رو تشخیص میدم و این کیک شکلاتی دقیقا همون طعم و مزه ای رو داره که من میخوام. یه کیک شکلاتی نرم, مرطوب, مخملی ،غلیظ و واقعا شیطانی به تمام معنا.
این کیک بر خلاف کیک فرشته Angel Cake که خیلی سفیده و پفیه این کیک شیطان خیلی غلیظ ، تیره و شوکلاتیه.

من به این کیک میگم کیک مخملی شکلاتی شیطانی .

نکات مهم :

۱. توی این کیک  از بکینگ سودا استفاده میشه و بکینگ سودا تو این کیک موجب میشه که کیک رنگش شکلاتیه  شکلاتی بشه و خیلی وسوسه انگیز اگر چه پف خوبی هم به کیک میده.

۲.از آب جوش استفاده میکنیم به جای شیر تو این کیک .

۳.تو این کیک از شکلات و قهوه و یا نسکافه استفاده میشه که این دو تا رفیق وقتی با هم قاطی میشند به صورت بینظیری هماهنگ میشند واسه یه کیک شکلاتی خوشمزه .

۴. هر چه کیک رنگش تیره ترباشه خوشمزه تره  .

مواد لازم برای کیک :

آرد معمولی ۱ و ۳/۴ پیمانه یا ۲۲۰ گرم 
شکر ۱ و ۳/۴ پیمانه یا ۳۵۰ گرم 
پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه یا ۹۵ گرم 
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری 
بکینگ سودا ۲ قاشق چای خوری 
نمک ۱ قاشق چی خوری 
باترمیلک ۱ پیمانه یا ۲۴۰ میلی لیتر Butter Milk ( در صورت نداشتن من جایگزینش رو توضیح دادم در ادامه )
روغن مایع ۱/۲ پیمانه یا ۱۲۰ میلی لیتر 
تخم  مرغ ۲ عدد درشت یا ۳ عدد متوسط ( همدمای اتاق )
وانیل ۱ قاشق چای خوری 
۱ لیوان کافی coffee داغ و غلیظ و یا ۱ لیوان نسکافه بدون شیر داغ و غلیظ ( ۱ لیوان اینجا برابره با ۱ پیمانه )

مواد لازم برای کرم شیری شکلاتی :

کره هم دمای اتاق ۲۹۰ گرم 
پودر شکر ۳ تا ۴ پیمانه یا بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ گرم 
پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه یا ۹۵ گرم 
خامه ۳ تا ۵ قاشق غذا خوری یا بین ۴۵ تا ۷۵ میلی لیتر 
وانیل ۱ قاشق چای خوری 
نمک ۱/۳  قاشق چای خوری 


این عکس پایینی که میبینید بیکینگ سودا هست که به آلمانی میشه Natron من اینو از فروشگاه Rewe گرفتم اما بقیه فرشگاه ها از جمله کافلند , نتو .... هم دارند منتها تو آلدی و لیدل من پیدا نکردم.




دستور تهیه باتر میلک خانگی :

اصلا غصه نخورید اگه تو یه رسپی زده بود باتر میلک!!! چون خودتون بهراحتی میتونید درستش کنید . خوب چرا آخه باتر میلک ؟؟اصلا به چه کار میاد؟؟؟؟

باتر میلک برای این که کیک رطوبتش رو حفظ کنه و کیک مزه خوبی بده استفاده میشه چون یه حالت اسیدی طبیعی داره توش که حتی واسه هضم غذا هم مفیده و نتیجه عالی تو بافت و طعم کیک میزاره .

در صورتی که باتر میلک ندارید میتونید به یک پیمانه شیر١ قاشق چای خوری آبلیمو یا ١ قاشق غذا خوری لیمو تازه و یا ١ قاشق غذا خوری سرکه سفید اضافه کنید و بزارید واسه ٥ دقیقه تا بمونه. بعد از ٥ دقیقه شرمن بره بره میشه و این میشه باترمیلک خانگی.

شما تو تصویر بالا میبینید یه پیمانه باترمیلک خونگی من رو و در پشتش هم یه پیمانه نسکافه داغ رو.




























من معمولا از این دو نوع پودر کاکائو استفاده میکنم که سمت چپی رو از فرشگاه کافلند خریدم و سمت راستی هم که ماله محصولات Dr. Oetker هست رو هم آلدی داره هم لیدل و هم بقیه فروشگاه ها . 

من حس میکنم کیفیت سمت راستی بهتره.

خوب طبق معمول فر رو روشن میکنیم اول از همه , میزاریم رو دمای ٣٥٠ درجه فارنهایت یا ١٧٥ درجه سانتیگراد .

من این کیک رو تو یک قالب مستطیلی تقریبا بزرگ پختم که دقیقا اندازش یادم نیست, شما میتونید تو دوتا قالب ٩ اینچی بپزید تا کیک دو لایه ای داشته باشید و یا هم فقط تو یدونه قالب ١٠ اینچی . قالب ٩ اینچی در واقعا همون قالب متوسطه که بیشتر از هر قالبی کاربرد داره.

خوب قالب رو گریس کاری میکنیم با کمی کره و روش کمی آرد یا پودر کاکائو میپاشیم تا به این صورت کیک اصلا نچسبه به قالب. 


تو یه یه ظرف آرد, شکر, نمک, بکینگ سودا , بکینگ پودر, پودر کاکائو رو با هم قاطی میکنیم, الک میکنیم تا همه مواد یه دست باشند با هم و میزاریم کنار .


























باتر میلک , تخم مرغ ( هم دمای اتاق باید باشه چون خیلی مهمه, اگه سرد باشه کیکتون پف نمیکنه), وانیل و روغن مایع رو با هم مخلوط میکنیم چه با همزن دستی یا برقی.

 با همزن دستی واسه ٣ دقیقه و با همزن برقی یا غذا ساز واسه ٢ دقیقه .




























مواد خوشکمون رو آهسته آهسته اضافه میکنیم و با دور کند هم میزنیم  واسه کمتر از ١ دقیقه.

هیسسسسسسسس آروم آروم ,,,,,, تو این مرحله زیاد هم نمیزنیم چون بکینگ سودا و بکینگ پودر وارد این مرحله شدن  و اگه زیاد هم زده بشه بر عکس عمل میکنند و  لجبازی میکنند و یه کیک سفت ودر نهایت سنگی رو خواهید داشت . این قانون واسه همه کیک ها باید رعایت بشه.























کافی داغ یا نسکافه داغ رو قاطی میکنیم و در حده چند ثانیه که با هم مخلوط بشند هم میزنیم.





















مایع کیک رو میریزیم تو قالبمون و میزاریم تو فر تا به مدت ٢٥ تا ٣٠ دقیقه بپزه . هر وقت دیدید که واسط کیک با فرو کردن یه کبریت تمیز اومد بیرون پس کیک ما پخته شده. مواظب باشید که کیک زیاد نمونه تو فر و رطوبتش رو از دست نده.

پخت کیک بستگی داره به عمق قالبتون هر چه عمیقتر باشه مدت زمان بیشتری واسه پخت نیاز داره و این یه قانونه واسه همه کیک ها .


























خوب میریم واسه درست کردن کرم شکلات شیری 

من تو همون ظرف غذا ساز که مایع کیک رو پختم میخوام کریم شکلاتی رو هم آماده کنم و از نظر من هیچ نیازی به تمیز شدن ظرف شکلاتی غذا ساز نبود ( نظر کسی که عاشق شکلاته ).

کره (که هم دمای اتاقه یعنی حداقل یکی ٢ ساعت قبل از تو یخچال در آوردینش و گذاشتید رو کابینت آشپزخونه تا سرماشو از دست بده) رو به مدت ٣ تا ٤ دقیقه خوب هم میزنیم تا پفی بشه .


 
٣ پیمانه شکر و ٣/٤ پیمانه پودر کاکائو رو اضافه میکنیم و با دور کند هم میزنیم .


























خامه معمولی که فرم داده نشده رو اضافه میکنیم به همراه وانیل و باز هم میزنیم واسه ١ دقیقه.

اگه دیدید که کرمتون خیلی خیلی سفته میتونید ١ تا ٢ قاشق غذاخوری دیگه هم خامه اضافه کنید, من چون میخواستم که کرم روان و آبکی داشته باشم که مثل سس شکلات باشه بیشتر خامه اضافه کردم اما توصیه میکنم شما طبق رسپی برید جلو.





















خوب کیک ما آمادست میزاریم که کاملا سرد بشه و بعد از تو قالب در میاریم.






















چون من کرمم خیلی غلیظ نبود تو همون قالب ریختم روش و گذاشتم تو یخچال تا کاملا سرد بشه .

شما میتونید از تو قالب جدا کنید و وقتی کاملا سرد شد با یه  چاقو دندونه دار کیکتون رو از وسط  دو نصف کنید یعنی دو لایه بشه و لایه وسط کیک میتونید کرم شکلات شیری که خوب فرم گرفته رولای کیک بمالید و لایه بعدی رو بزارید روش و باز روش از کرم شکلاتی شیری بریزید.























من باز روش خامه شکولاتی هم درست کردم و ریختم.

خامه شکلاتی رو به این صورت درست کردم :

  ٢ پیمانه خامه رو با ٢ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و کمی پودر شکر و وانیل با همزن برقی هم زدم تا زمانی که فرم گرفت همینننننننننن . کیک ما آمادست .

تقدیم به همه عاشقان شکلات 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...