Sunday, February 13, 2011

رولت خامه ای









یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین شیرینهای تر ایرانی همین رولته خودمونه.به نظر من هیچ چیز خوشمزه تر از یه رولت نرمه خامه ای که خودت درست کنی نیست .

من هر وقت دلم هوس رولت کرده باشه سریع میرم سراغ این رسیپی که خیلی آسونه آماده میشه . رسیپیشو به همراه تصویر واستون گذاشتم فقط میتونم بگم خیلی خیلی سادست.

 بهتره این رولت رو چندین ساعت قبل آماده کرده باشید و تو یخچا ل بزارید  تا حسابی به قول معروف جا بیوفته و طعمش به حد علا برسه.

.برای این رولت احتیاج به یه سینی بزرگ دارید من از سینی ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر استفاده کردم



مواد لازم: 

4 عدد تخم مرغ

3/4 پیمانه آرد

3/4 پیمانه شکر

1 ق چ وانیل 

1/2 ق چ بیکینگ پودر

خامه شیرین فرم داده شده ۲/۵ پیمانه  

مربا به مقدار کافی 

اگه خواستید این مواد رو دو برابر کنید یادتون نره که زمان پخت رو هم دو برابر کنید یعنی نزدیک به ۲۰ دقیقه باید بمونه تو فر البته از چند دقیقه قبلش چک کنید که پخته یا نه.

 قبل از همه فر رو رو درجه حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت بزارید یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد .

نکته مهمی که اینجاست اینه که باید فرتون قبل از این که کیک رو بذارید توش باید داغ داغ باشه .

سینی رو با فویل که روش رو با کره چرب کردید  یا کاغذ روغنی بپوشونید  و آرد بپاشید. 




همه مواد بجز آرد رو بریزید تو کاسه (حتی بیکینگ پودر) و با همزن با سرعت بالا ۵ تا ۶ دقیقه بزنید.




زمانی که حجمش 2 برابر شده و حسابی سفید شد آرد رو اضافه کنید. خوب هم بزنید که آرد مخلوط بشه .





حالا این مایع رو تو سینی میریزیم و میزاریم تو فر  بین ۱۰ تا ۱۳ دقیقه .



خوب کیک ما آمادست . قبل از این که انتقالش بدیم یه  ۵ دقیقه  صبر کنید تا گرماشو از دست بده .

اگه یه وقت گوشه هاش یه کم خشک بود میشه روش با برس یا قاشق چایخوری (خیلی کم) آب قند بریزید. 



 یه ورق آلمینیوم دیگه بردارید و یه کم با روغن چربش کنید بعد که رولت حاضر شد از دوطرف آلومینیم بگیرید وکیک رو  از سینی در بیارید.میتونید بجای ورق آلمینیومی از حوله یا پارچه نخی که کمی نمناک هست استفاده کنید .

با چاقو گوشه های کیک رو جدا کنید و همونطور که گرمه روی اون یکی آلومینیم که حاضر کردید برگردونید و آلومینوم رویی رو جدا کنید. 



خوب تو این مرحله کیک رو انتقال دادیم به ورق آلمینیومی .



بعد همچنان که گرمه  با همون آلمینیوم زیری محکم لولش کنید.

 بزارید تو یخچال تا حسابی خنک بشه.





من برای وسط رولت از این فیلینگ آلبالو استفاده کردم شما میتونید از مربا توت فرنگی یا یا کمپوت گیلاس استفاده کنید و میتونید هر چیز دیگه ای  که مناسب واسه رولته بزارید یا میتونید فقط خامه بزارید. 



وقتی رولت واسه ۱ تا ۲ ساعت ( هر چی بیشتر بهتر) تو یخچال موند و حسابی سرد شده باشه از تو یخچال درش میاریم و بازش میکنیم خامه ای که از قبل با پودر قند و کامی وانیل فرمش دادیم رو میمالیم رو رولتمون. یادتون باشه  از کنارهای رولت حولوحوش نیم سانت میزاریم خالی باشه .




فقط یه  طرف رولت رو مربامون یا فیلینگمون رو میچینیم مثل تصویر بالا که نشون دادم .





ودوباره  لول میکنیم رولتمون رو میزاریم تو یخچال واسه ۱ تا ۲ ساعت  ساعت تا خودشو بگیره. 





حالا واسه تزیین روش میتونید  خیلی ساده روش پودرشکریا پودر کاکوئی  بپاشید و یا میتونید خامه بمالید من از ماسوره ۱۰۴ ویلتون استفاده کردم میتونید از ۱۰۲ و ۱۰۳ هام استفاده کنید .

به این صورت که سر پهنش به طرف سطح کیک باشه و به صورت زیگ زاگی میریم پایین .




روشوهم یه مقداراز فیلینگ آلبالو گذاشتم و میزاریم تو یخچال واسه حد اقل ۳ تا ۴ ساعت .







نوش جان همتون

روزعاشقانه ای داشته باشید.



در صفحه فیسبوک من همیشه با من باشد با غذاهای خوشمزه .

8 comments:

مامان فرشته said...

ممنونم ژولیت عزیزم ، من همیشه میترسیدم رولت درست کنم اما با این دستور تو حتما تا آخر هفته می پزمش
بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
فدای همه محبتات

Mania said...

dastet dard nakone khanoomehonarmand,mesle hamishe fogholadast azizam; akhe man nemidoonam blog e toro vase chi filter mikonan?! adam hersesh migire ! Happy Valentine doostam :)

Mania said...

dastet dard nakone khanoomehonarmand,mesle hamishe fogholadast azizam; akhe man nemidoonam blog e toro vase chi filter mikonan?! adam hersesh migire ! Happy Valentine doostam :)

Nasim said...

ژولیت عزیزم واقعا ممنون از همه زحمات و توضیحات مفید و خوبت. عزیزم اون کیک تولدت رو درست کردم خیلی خیلی خوشمزه شده بود. به خوشگلی مال تو نشد اما خیلی خوشمزه و ترد بود. همین الان گذاشتمش تو وبلاگم. ممنون میشم بری ببینی و نظرت رو بدونم . یه سوال هم داشتم ژولیت جان. نمیدونم چرا گاهی کیکهای من روشون ترک بر میداره. داخل فر که نگاه میکنم وقتی پف میکنه واستش ترک برمیداره و داخل ترک هنوز مایه هاست در صورتی که بقیه جهش پخته. به نظرت واسه چی میتونه باشه؟ شکر زیاد؟؟؟

الی_المیرای اولی said...

اوووووووووم یاااااااااامی
مرسی خانومی دستت طلا
یه سوال دارم: خامه ای که وسط رولت استفاده میکنیم میشه خامه ی فرم گرفته یا خامه چیز فروستینگ باشه؟؟ شما کدومو پیشنهاد میکنی که طعمش بهتر بشه؟؟
مرسیییییییییییییی

A Chef From Persia said...

مامان فرشته @

مرسی گلم امیدوارم خوب دارش بیاری چون خیلی صداست و خوشمزه



مانیا جان @


خیلی بده آدم حیرون ویرون بشهه من خیلی عصابم خورده که هی الان باید تو وبلگ بلاگفام هم بنویسم چون میخواستم ی جا بنویسم



نسیم جان @


عزیزیم فقط چند روز دیگه صبر کنی میزارم پستشو و مشکلات برطرف میشه گلم


المیرا الی اولی @


الی جونم واسه رولت معمولا از خامه فرم گرفته شده استفاده میکنند حالا اگه تو mikhi میتونی از جفتشون استفاده کنی

شکمو said...

mikhaaaaaaaaaam

arezoo said...

merC azizam :X
dorostesh kardam va vaghean ali shod ama moteasefane yadam raft ax begiram :(
khastam tashakor konam mesle esmesh kheyli asoon bood va bedoone dardesar :d

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...